Sportul te protejeaza de stres si anxietate

 

Mai mult sport duce la mai putin stres

 

prin sport te protejezi de stresEste un lucru cunoscut de ceva vreme ca sportul nu face bine doar fizicului ci si psihicului, in mod deosebit cand este vorba despre anxietate si stres; insa de curand s-a descoperit ca nu doar reduce anxietatea de moment ci ajuta la prevenirea stresului din viitor prin faptul ca individul va putea sa mentina nivelul de anxietate mult redus si nu va mai resimti atat de inconfortabil evenimentul.

Cercetarea a urmarit felul in care sportul si activitatea fizica in general afecteaza modul de functionare a creierului, modul in care imbatranim si sanatatea mentala generala; in acest scop s-a comparat influenta a 30 de minute de mers cu bicicleta in ritm moderat cu 30 de minute de pauza prin repaus (tot timp de 30 de minute), subiectii fiind sanatosi. Le-a fost masurat nivelul de stres inainte si dupa 15 minute de mers cu bicicleta sau repaus; aceeasi masuratoare s-a facut dupa ce au vazut 90 de poze cu imagini placute, neplacute si neutre, pozele fiind folosite pentru a trezi emotii pe care le-ar trai in viata de zi cu zi.

Stres redus pe termen lung

Atat sportul cat si repausul au scazut nivelul de stres, insa dupa ce au fost stimulati emotional folosind pozele, doar in cazul celor care nu au facut sport a crescut din nou nivelul de anxietate. De aici rolul important pe care ar putea sa il aiba orice activitate fizica in preintampinarea stresorilor din viata si in mentinerea calitatii vietii pe termen lung.
Studii asemanatoare se fac pentru a vedea ce impact are sportul asupra deteriorarii cognitive la pacienti de varsta a treia, iar cele mai noi rezultate arata imbunatatiri in cazul pacientilor cu risc de Alzheimer.

Sportul reduce anxietatea si depresia

adolescenti care fac sport au mai putin stresDin cercetarile facute pe elevii de liceu s-a ajuns la concluzia ca intre 23% si 40% din elevi afirma ca au simptme de depresie si stres puternic, chiar anxietate. Se pare ca adolescentii care practica sporturi de echipa din clasa a 8-a pana in clasa a 12-a, au cele mai scazute nivele de stres si nivelul cel mai bun de sanatate mentala. Cercetatorii au banuiala ca, pe langa efectul pe care il are antrenarea muschilor, contribuie si faptul ca sunt pusi in situatia de a relationa, de a se simti in relatie cu colegii si scoala, avand astfel un mediu social structurat si sanatos.

Beneficiile psihologice ale sportului sunt foarte importante: o singura sesiune de sport reduce anxietatea, imbunatateste dispozitia persoanei respective, creste nivelul de energie pentru multe ore dupa aceea. Pe termen lung, daca faci sport, se reduce anxietatea si depresia de intensitate clinica, la fel cum o face si meditatia, atat la adulti cat si la adolescenti.